Jak zapnout SMART v HDD ?

Pavel linux na argonet.cz
Čtvrtek Červen 4 16:32:25 CEST 2009

Dobre odpoledne,

Thursday, June 4, 2009, 3:51:29 PM, you wrote:

DJ>   Napadlo mě pač je to SCSI jestli není nějaký malinkatý
DJ> problém na sběrnici? Terminátory máš OK, kabel v pořádku a ID s
DJ> ničím nekoliduje? Zkusil bych ten disk prohodit na kšandě nebo mu
DJ> dát jiné ID. Případně si vzít jinou kšandu, připojovat po něm jen
DJ> po jednom disku a pokud bude problém pouze s tím jedním diskem tak
DJ> je to jasné. Někdy se takto chová když má vadný řadič, i když
DJ> jinak může být vše OK.
Je to 80 pinovy hotswap, strceny v hotplane, takze muzu vyloucit kabel
atd. kdyz ho strcim do jine pozice (supliku), chova se stejne. Tech
disku mam asi 10 stejnych, jen tenhle ma vypnuty SMART a nemuzu mu ho
zapnout. Nejak jsem to nikdy do hloubky nestudoval, ale predpokladam,
ze se snazim ho zapnout dobre, u jinych kusu ho vypnu a opet zapnu v
pohode. Maji stejny FW, takze v tom problem taky neni, vsechny pochazi
z jednoho pole, fungovaly spolu, jen tenhle nechce poslechnou. Tak me
napadlo, jak se mu da tvrdej domluvit, aby se zapl.

> [...]
DJ> znovuzapnutí jen 150. Samozřejmě přestože má víc chybných sektorů
DJ> než zdravých, vesele prochází self testama a podle smartu je stále
DJ> OK. Myslím, že na tu bandu dementů (na stránkách je pořád bugoidní
DJ> fw 06, tváří se že vše OK) budu ještě hodně dlouho vidět rudě, by
DJ> z nich jeden blil. A evidentně mají bordel na více místech, pač
DJ> vadně nevyapadá jen firmware, ale i PCB je jak kdyby ji zpíchnul
DJ> někdo za odpoledne po deseti pivech. Kvalita spojů přišerná,
DJ> zlacení nerovnoměrné, plošky zašlé jak po 150 letech, asi to chce
DJ> hodně velkou dávku drzosti takový zmetek pustit do oběhu.
No to bych neresil, jeden sel na reklamaci vcera, prestal se detekovat
uplne. Druhy mam v PC a nebavi me denne zalohovat a cekat, kdy umre
taky. Z reklamace se vrati ten stejny typ, kdyby mi aspon dali WD.

Dekuji Pavel