Jak zapnout SMART v HDD ?

karel.dudasek na dobruska.cz karel.dudasek na dobruska.cz
Úterý Červen 9 11:14:09 CEST 2009

Dobry den,

On Tue, 9 Jun 2009, Pavel wrote:
> Jen mimochodem, koupil jsem do serveru nove RAID disky s 5 letou
> zarukou, tentokrat od WD, konkretne je to SATA typ 500GB WD5002ABYS.
> Tyhle me pro zmenu tvrdi, ze SMARt nepodporuji vubec. Na WD jsem jaksi
> o SMARTu v parametrech disku vubec nic nenasel. Je mozne, ze u novych
> disku to proste nedelaji ? Jak se potom sleduje stav disku, kdyz ne
> SMARTem ??
Ale podporuji, jenom zalezi na radici.
Pro smartctl se obcas musi pro nektere radice rict, jak ten SMART maji
cist.
Treba pro 3ware je to takto: disk je sice /dev/sda, ale
cist SMART se musi na prvnim portu prvniho radice.
smartctl -a -d 3ware,0 /dev/tw0
 		Karel Dudasek