Proč mi kernel při startu systému rebootuje ?

Petr Šobáň soban na soban.cz
Středa Březen 11 09:10:14 CET 2009

Vancl Miroslav napsal(a):
> Zdravím,
>
> vyrobil jsem si systém pro bezdiskový stroj, bootuju pomocí PXE, root fs je
> v initrd (ne nfs).
>
> Rozchodil jsem to na VMware ale teď mám problém na jedné reálné mašině,
> protože jakmile naběhne kernel a spustí se startovací skript, systém se
> během pár vteřin rebootuje a já nemám k dispozici nic, o co bych se mohl
> opřít, protože jestli kernel něco napíše na konzoli, nestíhám to přečíst.
> To, že se dostane až do init skriptu jsem zjistil tak, že jsem na jeho
> [...]

Bude to nějaký HW zádrhel, takže skontrolovat bios, pokud možno použít
nejnovější.

No a potom skoušet botovat s různými parametry noacpi, noapic a pod...

Protože pokud není chyba v HW RAM, případně jiná HW chybu tak bude
většinou problém v nastavení toho PC v biosu a nějaké nevhodné volbě v
kernelu.

Například mě se zasekl PC po načtení kernelu po výměně CPU za rychlejší
a když jsem odpojil USB myš tak to přestalo - musel jsem zakázat usb
legacy v biosu a teď to běží OK se starším CPU to nedělalo.

Takže začal bych tím že bych do initu a do spouštěcích skriptů zadal
nějaké ladící informace aby jsi přišel na to kdy se to zasekne.

|    ICQ    179223500                    |
|    jabber soban_petr na jabber.org        |

Práva se nemění, ať jde o velkého či malého.
DE MAIORA ET MINORE NON VARIANT IURA.