Ma ste dnes zmysel pouzivat (zbytocny) swap a /tmp ??

Jan Kunder jan.kunder na gmail.com
Neděle Březen 15 23:35:05 CET 2009

Pekny den
Na zaklade
http://www.debian-administration.org/articles/550#comment_15
a mojho uz dlhodobeho uvazovania som prisiel na "neuzitocnost swapu v
niektorych pripadoch - u mna velmi castych" a chcel by som to (kvoli
vlastnemu dobru) dat pod palbu konstruktivnej kritiky od hodne
skusenejsich:

---Pripad 1:
Novsi Notebook, 20GB/4500RPM (z ineho starsieho), 2GB RAM, 2000MHz,
Ubuntu 8.10, sluzi na OOo+FF
Nema zmysel pouzivat swap, lebo:
a) usetrenych 1az4GB namiesto swapu zavazi (hodne MP3/filmov)
b) pri viac ako 256MB "aktivneho swapu" je notebook nepouzitelny par
minut = zvacsa je reset a boot rychlejsi {ziadna strata dol. dat}
c) Uzivatel "normalne" nema sancu vyuzit viac ako 1GB RAM - takze je
mala sanca, ze jej bude treba viacej
VYSLEDOK=nedavat ziaden swap, resp. dat 128MB - len tak "pre istotu"

---Pripad 2:
Skladacka sluziaca ako proxy, fw, dns, dchp ... server
2GB RAM, 1800+MHz, 40GB stary 5400RPM 3,5" HDD; Debian lenny AMD64
Nema zmysel pouzivat swap, lebo:
a) usetrenych 2az16GB namiesto swapu zavazi hodne (viacej miesta na backupy)
b) pri viac ako 512MB "aktivneho swapu" je server nepouzitelny ==>
vzhladom na read-only, resp. "nedolezite data - squid cache" mi je
jedno, ci server nepouzitelne pomaly ide (=automaticky sa restartne by
myscript=planujem dorobit), ale sa restartne
c) uzivatelia "normalne" nemaju sancu vyuzit viac ako 70% RAM -
odskusane praxou; nie je problem dokupit a doinstalovat hoci aj 4*4GB
- dnes su "zadarmo"
d) usetri sa "pocet=1" primarnych particii (akosi nemam rad extended/logical)
VYSLEDOK=nedavat ziaden swap, resp. dat 256-512MB - len ako warning
(nejaky script bude kontrolovat - ale ma to vobec zmysel? a nemam "d)"
vyhodu)

Pripady sa u mna casto opakuju ^ cena RAM je dneska "za hubicku" :)

Vdaka za vase pripadne komentare, nazory, postrehy a aj hlavne
*konstruktivnu* kritiku.

--
Jan Kunder
jan.kunder-HATESPAM-gmail.com