startovani systemu z adresare v /dev/sda1

Pondělí Březen 16 00:33:13 CET 2009

On Mon, 16 Mar 2009, michal krajcirovic wrote:

> predpokladam ze bude readonly, nepotrebuju do nej nic zapisovat, [...]

Vyrobit funkční systém s read-only kořenem není tak úplně jednoduché (viz
např. /etc/mtab). Nicméně pokud byste to udělal, pak by to mohlo nějak
fungovat. Pokud někde při startu systému (nejlépe v initrd) provedete
chroot do vhodného adresáře, pak můžete mít i kořeny pro různé stroje
v různých podadresářích.

> v tom ceho chci dosahnout jsem navic presvedcen, ze ke kolizi by dojit
> nemohlo - protoze stroj A by lezl do /dev/sda1 /a, stroj B do /dev/sda1
> /b atd. [...]

To je velmi naivní názor. Pokud by měly dva stroje ten samý svazek
namontovaný rw pomocí souborového systému, který s tím nepočítá a
neprovádí synchronizaci přístupu k metadatům, pak může např. současně
provedený pokus o vytvoření souboru na dvou strojích, bez ohledu na to,
v jakém podstromu k tomu dochází, snadno skončit tím, že druhý stroj
přemaže svou verzí data vyrobená prvním strojem.

--
Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21th century edition /