jak pripravujete disk na reklamaci?

Michal Rybárik michal.rybarik na ecce.sk
Pondělí Březen 16 01:19:55 CET 2009

Zdravim

> To je zajímavé... dokáže někdo potvrdit, že se tento dopravní řetěz od
> prodejce k výrobci skutečně provozuje? Vždyť doprava přes půl zemegule
> znamená značné náklady. Ví někdo, co se skutečně stane s vyreklamovaným
> diskem (obecněji kusem hardwaru)?

Je to rozne, ale poviem jeden z moznych scenarov, pri obchode s
Taiwancami, v segmente pocitacovych komponentov. Riesenie reklamacii
spravidla ostava na krku dovozcovi, ktory si to zohladnuje v dovoznej
cene, prirazenim RMA poplatku do ceny tovaru. RMA poplatok sa urci podla
ocakavanej percentualnej chybovosti (par jednotiek percent, napr 3%),
chybovost a teda tento poplatok sa da predpokladat na zaklade vzoriek
alebo prvych nakupov, a tiez podla podla konkretneho vyrobcu - mnozstvo
reklamacii je totiz priamo umerne tomu, ako si vyrobca dokaze
okontrolovat kvalitu vyroby. Chybne kusy sa potom bud riesia opravou
vyrobku priamo tu, spravidla na naklady dovozcu (z RMA poplatku).
Niekedy dovozca len zbiera veci na hromadku a neopravuje ich - zavisi od
vady, schopnosti a dostupnosti kvalifikovaneho a cenovo pouzitelneho
servisu, atd. Za tieto vadne kusy dovozca dava odberatelom ako nahradu
nove, opat vykryte z RMA poplatku. No a ked sa nahodou predpokladana
cena opraveneho hardwaru dostane nad cenu prepravy a ma to este zmysel
riesit (kym sa nazbera velka kopa, mozu prejst mesiace aj roky a moze
byt nezmysel opravovat zastarale veci), tak sa to posiela naspat
sikmookym na opravu. Zaruka vyrobcu moze byt kludne kratsia nez u nas
povinnych 24 mesiacov, a oprava moze byt platena, takze s tym ci sa
reklamovanie u vyrobcu oplati, to nie je vobec iste. Ked opraveny kus
zeleza dorazi naspat tak moze byt zastaraly, osuchany, bez
prislusenstva, sem tam letovany, takze je vhodny len ako nahrada pri
reklacii, alebo ako dar amaterskym elektronikom. Z mojich skusenosti
viac ako 50% toho co pride z opravy je zrele rovno do kosa, ale to opat
bude zavisiet na tom s kym obchodujete.

M.R.