Ma ste dnes zmysel pouzivat (zbytocny) swap a /tmp ??

Martin Kraus lists_mk na wujiman.net
Pondělí Březen 16 02:38:34 CET 2009

On Mon, Mar 16, 2009 at 01:44:41AM +0100, Jan Kunder wrote:

> Hmmm, jedna z veci, kt. nepouzivam, ale dobre vediet.
> Je nejaky rozdiel medzi s2d a hibernaciou?

to zalezi na tom co povazujete za hibernaci ale std proste zapise image do
swapu a vypne pocitac. pri bootu pak jadro/initramfs zdetekuje, ze pocitac byl
hibernovan a ze swap obnovi nastaveni.

> Len (logicky, ale ci spravne?) predpokladam, ze na suspend to RAM swap
> nepotrebujem. true(=nepotrebujem) or false?

pro str snad neni potreba swap, i kdyz mozna je mozne, ze s mensim mnozstvim
pameti se neco na swap musi nacpat, napriklad kdyz jadro musi uvolnit ram pro
str image. ale ja se o to moc nezajimal.

ona je jeste treti implementace, ktera kombinuje oba pristupy, totiz ze se
udela str i std a pokud vydrzi baterka, obnovuje se z ramky, pokud umre,
obnovuje se pri startu ze swap partitiony.

ja osobne mam na notebooku 1gb swap partitionu a nijak me neomezuje. pocitac
neswapuje a ja sem tam pouzivam hibernaci, takze to vyuziju.

ona je taky otazka co se necha odswapovat. ono casto to, co kernel do swap
ulozi neni aktualne potreba. problem swapu je jen v pripade, ze swap vyuzivaji
aktivni procesy.
co jsem pochopil, tak kernel se nekdy rozhodne spis odswapovat pamet u
procesu ktery neni aktivni, radsi nez smazat nacachovane soubory a buffery.
pokud nemate swap, tak je nucen tuhle cache mazat a tudiz vyzaduje castejsi
pristup k disku. tusim ze pomoci /proc/sys/vm/swappiness se to da ovlivnovat.
takze swap ma zrejme svoje opodstatneni i v systemu s dostatkem ram. pokud
vam system bezi spoustu tydnu a casto pristupuje k disku, tak se swap muze v
teto situaci hodit.

ale nejsem expert a nikdy jsem na zasadni problem se swapem nenarazil (na
linuxu) takze jsem to nikdy moc neresi, tudiz to berte s rezervnou.

mk