jak pripravujete disk na reklamaci?

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Pondělí Březen 16 11:20:06 CET 2009

Dave.Jez píše v Po 16. 03. 2009 v 10:31 +0100:

>   Zdechnul jen tak náhodou? Bez předchozího varování?

ano. Proste vypnuto, zapnuto - a nic.

>  Pokud se čistě náhodou jedná o disk Seagate Baracuda posledních řad, který takto někdy může zdechnout

je to Seagate Barracuda ES ST3320620NS - 320GB SATA II

> tak servisním resetem a přeflashnutím fw, pak jede jako obvykle. Jedná se jen o chybu.

jak se dela servisni reset mrtveho disku na kolene?

> Také stojí zato se podívat pro jistotu na zámky

vubec netusim, o jake zamky jde.

>   Řeším sledováním smart a průběžnýma testama.

ted jsem si vsiml, ze SMART testy tam uz nejakou dobu nefungovaly,
protoze je tam jeden short test jakoze rozbehnuty a nemini se ukoncit
(mluvim o druhem disku z paru, co byly v RAID1). A zajimave je, ze jsem
tam pridal temer novy stejny disk (misto toho mrtveho) a i tento uz ma
spusteny short test, ktery nemini uz mnoho hodin ukoncit.

Zkusil jsem smartctl -X, ale nezabralo to.

> Pokud je disk špatný úplně, tak nezbývá, než zkusit ata security mazačku

to je co?

Petr