=?iso-8859-2?q?v=E1hav=FD?=, =?iso-8859-2?q?loudav=FD?=, usínající S.M.A.R.T. self test

Slavek Banko slavek.banko na axis.cz
Středa Květen 13 16:25:14 CEST 2009

Dne st 13. května 2009 Petr Stehlik napsal(a):
> Zdar ve středu,
>
> mám disk Seagate Barracuda ES ST3320620NS (firmware 3.AEG), který byl
> se stejným bráchou v Linux SW RAID1, každou noc na nich probíhaly short
> S.M.A.R.T. self testy (díky smartmontools) a jednou týdně long testy a
> vše bylo v pořádku.
>
> Pak jsem upgradoval kernel z 2.6.22 na 2.6.26 a dělal ještě pár změn a
> naráz jsem si všiml, že ty self testy neprobíhají - že prostě zůstávají
> trčet na třeba "90%" (či jiné hodnotě) celé týdny.
>
> Vypadalo to, že je to způsobené tím upgradem kernelu, takže jsem
> [...]

Tak to je zajímavé!

Prakticky totožný problém jsem nedávno také zaznamenal na jednom ze svých
serverů. Kombinace 4× WD, 4× Seagate - na všech WD long selftest proběhl
bez komplikací. Na dvou Seagate, které jsou v poli pro zálohování také
proběhl bez komplikací. Na dvou Seagate, které jsou v poli s "živými"
systémy (včetně virtuálních) 90% a žádný vývoj.

Toť po aktualizaci z jádra Etche na Lennyho. Protože se nám na tom stroji
pak několikrát dostával proces "md2_raid5" do stavu "D", z čehož ty
systémy neměly radost (a uživatelé překvapivě také ne), tak jsme zatím
systém vrátili zpět na Etche... Na další výzkum jsem neměl prostor.

Slávek