váhavý, loudavý, usínající S.M.A.R.T. self test

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Středa Květen 13 16:43:16 CEST 2009

Slavek Banko píše v St 13. 05. 2009 v 16:25 +0200:

> Prakticky totožný problém jsem nedávno také zaznamenal na jednom ze svých
> serverů. Kombinace 4× WD, 4× Seagate - na všech WD long selftest proběhl
> bez komplikací. Na dvou Seagate, které jsou v poli pro zálohování také
> proběhl bez komplikací. Na dvou Seagate, které jsou v poli s "živými"
> systémy (včetně virtuálních) 90% a žádný vývoj.

To jsem rád, že v tom nejsem sám. Jaké disky to jsou? Máme tu Seagate
750GB a 1TB, které to nepostihlo, ale tyto 320GB to schytaly. Chtěli
jsme do nic naládovat novější firmware, ale dle webu Seagate ty disky
vůbec neexistují.

> Toť po aktualizaci z jádra Etche na Lennyho.

ano, takže stejný případ (2.6.26 mám z backports kvůli přípravě na
upgrade na Lennyho, s 2.6.22 nebyly problémy).

> Protože se nám na tom stroji
> pak několikrát dostával proces "md2_raid5" do stavu "D", z čehož ty
> systémy neměly radost (a uživatelé překvapivě také ne), tak jsme zatím
> systém vrátili zpět na Etche... Na další výzkum jsem neměl prostor.

hmhmhm. Něco tedy s kernelem asi. Že bych to zkusil nabonzovat vejš?

Petr