váhavý, loudavý, usínající S.M.A.R.T. self test

Středa Květen 13 21:29:31 CEST 2009

On Wed, 13 May 2009, Petr Stehlik wrote:

> Pak jsem upgradoval kernel z 2.6.22 na 2.6.26 a dělal ještě pár změn a
> naráz jsem si všiml, že ty self testy neprobíhají - že prostě zůstávají
> trčet na třeba "90%" (či jiné hodnotě) celé týdny.
[...]
> 3) pokud na testovacím stroji nabootuju z jiného disku, tak short self
> test na tom uvolněném Seagatu proběhne ihned (do minuty) tak, jak má.

Možná že nové jádro posílá narozdíl od starého do disku nějaké příkazy,
které to sabotují.

(Mimochodem, mám pocit, že o SMART testu, který zůstává viset na 90 % tady
už někdo něco psal.)

> P.S. perlička: po jednom vypnutí/zapnutí stroje se ten Seagate už prostě
> nepřihlásil na sběrnici, vypadá zcela elektronicky mrtvý, [...]

To Barracudy ES s jistými verzemi firmware občas dělaly.

--
Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21th century edition /