Jak postavit vlastni Fibre Channel server (target)

Daniel Římal linux_sl na volny.cz
Čtvrtek Květen 14 09:22:27 CEST 2009

Dalibor Straka wrote:
> Zdravim,

> Ja si tam snad zmenim nick ;-).

> Nemuzu si iSCSI vynachvalit. Mam pro iSCSI samostatny kvalitni gbit
> switch, oddeleny od internetu firewallem air-gap.
>
> Mam s nim jeden obcas reprodukovatelny problem. Pri zmene konfigurace
> targetu udelam "/etc/init.d/iscsitarget restart" a obcas na vsech
> klientech iscsi chcipne. Vse distribuce debian lenny.
>
> Hloupa efektivni obrana: Vypojit ethernetovy kabel do toho gbit switche.
> Pak udelat "iscsitarget restart". A jestli nahodou poslal nejaky
> zly packet s flagem "FIN" apod. tak nedojde ;).

> [...]
Misto vypojovani kabelu staci pridat do init skriptu neco takoveho (tu
cast s iptables) :

   	iptables -A OUTPUT -p tcp --dport 3260 -j DROP
   	iptables -A INPUT -p tcp --dport 3260 -j DROP
       	echo -n "Stopping iSCSI target service: "
        ietadm --op delete >/dev/null 2>/dev/null
        killall ietd 2> /dev/null
        modprobe -r iscsi_trgt 2>/dev/null
        RETVAL=$?
        modprobe -r crc32c 2>/dev/null
        if [ $RETVAL == "0" ]; then
                echo_success
        else
                echo_failure
        fi
        iptables -D OUTPUT -p tcp --dport 3260 -j DROP
        iptables -D INPUT -p tcp --dport 3260 -j DROP
        echo
        return $RETVAL

Proste pred vypnutim zakazat iscsi a po skonceni vypnuti zase povolit,
IETD posila cosi, co se nelibi vsem initiatorum.

Dan