pomale nfs

michal krajcirovic konference na kraja.net
Pátek Listopad 6 14:56:26 CET 2009

pekny den vsem,
potykam se zajimavym problemem s nfs. to jsme nasadili postupne pro
nekolik webserveru na storage, ktere je sdilene pro vsechny.
prvni problemy nastaly se servery, kde jsou umistene systemy jako
zencart, oscommerce apod - obvykle s extremnim mnozstvim souboru. ac
technicky vse fungovalo jak ma, bylo to nesmirne pomale, vyrazne
pomalejsi nez cteni z lokalnich disku. avsak pri vyzkouseni kopirovani
nejakeho velkeho souboru byla rychlost klidne pres pul gbps, takze
problem s nejakou rychlosti mezi temi body nebyl. pro uplnost - jednalo
se o propoj vramci jednoho switche, ne nijak na dalku)

na dalsi obdobny problem jsem narazil nyni pri stejne akci, avsak s
mailserverem. opet pole, ze ktereho jsem exportoval nfs, opet kvanta
malych souboru. mailserver ceka na nfs z nejakeho duvodu.

nesetkal se nekdo s podobnym problemem? pomohlo by jej vymenit napr. za
glusterfs ci neco takoveho?

diky za tipy,

--mk