pomale nfs

Zdenek Mazanec konference na betateam.com
Pátek Listopad 6 19:26:54 CET 2009

michal krajcirovic napsal(a):
> pekny den vsem,
> potykam se zajimavym problemem s nfs. to jsme nasadili postupne pro
> nekolik webserveru na storage, ktere je sdilene pro vsechny.
> prvni problemy nastaly se servery, kde jsou umistene systemy jako
> zencart, oscommerce apod - obvykle s extremnim mnozstvim souboru. ac
> technicky vse fungovalo jak ma, bylo to nesmirne pomale, vyrazne
> pomalejsi nez cteni z lokalnich disku. avsak pri vyzkouseni kopirovani

DV,
  zazil jsem to taky na vlastni kuzi a byla to dost stresujici zalezitost.
K veci. Po pomerne dlouhem ladeni jsem dospel k temto zaverum:

Pokud NFS a hodne malych souboru, tak:
a) reiserfs
b)
echo 524288 > /proc/sys/net/core/rmem_default
echo 524288 > /proc/sys/net/core/rmem_max
echo 524288 > /proc/sys/net/core/wmem_default
echo 524288 > /proc/sys/net/core/wmem_max
echo 0 > /proc/sys/net/ipv4/tcp_timestamps
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/tcp_sack
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/tcp_window_scaling
c) na klientech montuji s
proto=udp,noatime,nodiratime,rsize=65536,wsize=65536,intr,hard,async
d) na serveru alepson 64, radeji mnohem vice vlaken
e) zvazit, zda je nutne zamykani
Temito upravami jsem dosahl znacne lepsi prostupnosti pro male soubory,
odhadem o rad a kousek, mozna jeste vic, stacilo mi, ze zakaznik je
spokojen.

--
Zdenek Mazanec

__________ Informace od ESET NOD32 Antivirus, verze databaze 4580 (20091106) __________