/var/log do tmpfs

Oto Buchta tapik na buchtovi.cz
Pátek Listopad 13 08:58:42 CET 2009

No existuje ještě několik dalších pěknějších řešení, které navíc
fungovat budou. Zde by totiž imho došlo k problému, co se stane pri
odmountovani /var/log - tady deterministické chování IMHO nelze
zaručit - například co se stane, když během oné doby dojde k recreate
logu? Navíc logování do /var/log do tmpfs je rozumné snad pouze v
případě, pokud je nutné minimalizovat odezvy programů, které neumějí
logovat přes syslogd či jiného démona - zápis na disk je přeci jen
výkonnostně omezující, kdežto do paměti je to jiné kafe. Jinak důvod
nevidím.

Takže:
a) log server je samozřejmě rozumné řešení, pakliže je k dispozici
více síťovek. Potom vzdálené logování pomocí syslogd je ideální (ale
neřeší to právě ony problémové programy, takže je IMHO k ničemu).
d) přidat speciální disk jenom na logy - řešení, které dramaticky
zvýší průchodnost systému bez nutnosti řešit věci nestandardně.
c) již zmíněný mount -o bind - jak ale řešit zápisy během kopírování?
d) změřit si, jaký je výkonnostní rozdíl oproti ukládání přímo na disk
- pokud není znatelný, je to optimalizace k ničemu, která navíc
neumožní detekovat pády, což se občas hodí
e) tail -f /var/log/mail >>/pevnydisk/var/log/messages spouštěný s
nohupem (třeba v postrotate sekci logrotate pro každý log) fungující
na každém systému :-D
f) opět použít logrotate, tentokrát s nastavením direktivy olddir
(olddir /pevnydisk/var/log)
g) a nebo další perverzní řešení - nastavit si pro každý log
pojmenovanou rouru a vypnout logrotate (mkfifo /var/log/mail; nohup
tee </var/log/mail /pevnydisk/var/log/mail

A neznám jediný soft pro analýzu logu, kde by se zdrojový adresář
nedal nastavit, takže s tímto také není třeba si lámat hlavu.
Já osobně tvrdím, že bé je správně (je to učitelka matematiky :-) )

Oto 'tapik' Buchta