katastrofalny vykon dm-crypt pri paralelnych zapisoch

Dusan Zatkovsky msk.conf na gmail.com
Pondělí Říjen 5 13:04:25 CEST 2009

Ahoj.

Mam server, kde bezi niekolko vmware masin nad dm-crypt(aes-cbc-essiv:sha256,
128bit) + lvm + raid10.

Problemom je vykon. Akonahle paralelne 2 a viac masin zacnu hrabat po diskoch,
vykon ide rapidne dolu. Operacie, co by na nativnom zeleze trvali 10 sekund
trvaju vo virtualoch aj 5x tolko, pripadne jedna zablokuje druhu na niekolko
(desiatok) sekund. Pokym neboli masiny nad dm-crypt, nepozoroval som ziaden
rapidny pokles vykonu a v pohode sme mohli pracovat 4-6 ludia.

Ma tento stav nejake riesenie? Nejake ladenie formou zmeny velkosti bufferov,
blokov, pripadne poladenie toho samotneho sifrovaneho disku? Pripadne
oddelenie kazdeho virtualu do samostatneho lvm *1?

PS. Dokazom poklesu vykonu budiz jednoduchy test na mojom desktope.

2x paralelny zapis 4GB:
- load 4
- iowait 50%
- vysledna rychlost zapisu 2x30 MB/s ( read vykon disku cca 70MB/s )

... pocas testu som nebol schopny prepnut sa do KMailu a dopisat tento mail.

1 zapis, 1 citanie 4GB:
- load 4
- iowait 30%
- 66 ( zapis ) + 35 ( citanie ) MB/s

... a s kompom sa da v pohode pracovat.

*1 Z tohoto titulu ma to smeruje k nazoru, ze primarnym problemom je paralelny
zapis do jedneho sifrovaneho disku.

Diky za napady.

--
Dusan