nefunkcni rpm databaze

Robert Sulc linux na ctech.cz
Úterý Říjen 6 16:01:45 CEST 2009

Robert Sulc napsal(a):
> Dobry den
> Na jednom pc s CentOS 5.3 mi prestal fungovat yum update. Pomoci
> google jsem nasel tento postup.
> http://forum.fedora.cz/read.php?1,15371

Dobry den

Diky vsem za reakce provedl jsem jeste dalsi patrani a nasel navod na
sestaveni respektive ho nasel kolega co vladne abglickym jazykem. Pridam
ho do tohohle mailu.
Nicmene je to pomerne pracna a narocna operace s nejistym vysledkem,
takze jsem rozhodnul o zaloze dat a reistalaci. Zalohu dat a nastaveni
mam to dela komercni sw ktery tam bezi jen mi porad vrta hlavou kde se
co podelalo ze ta databaze lehla.

Robert Sulc

Navod>

Nejdriv najdem nainstalovany soubory a vypiseme je do adresare. To by
mělo bejt asi takhle:

find / -print | sort > /temp/nadisku

 Pak musime dohledat instalovatelny RPM na discich a predpokladam ze mas
ISO (ISO9660) ukazem si to na centosu. Dam ISO do loopbacku a pak ho
namontim jako CD

losetup /dev/loop0 /mnt/usr3/centos/centos-xyz.iso

mount -o ro -t iso9660 /dev/loop0 /mnt/cdrom

cd /mnt/cdrom/centos/RPMS

rm -f /temp/nacd

for f in *.rpm ; do

rpm -q -l -p $f \

| awk -v pn=$f '{printf "%s:%s\n",pn,$0;}' >> /temp/nacd

done

sort -t: +1 -o /temp/nacd /temp/nacd

 Ted musime natahat ty RPM co jsou aktualne nainstalovany, coz udelame
porovnanim tech adresaru. A pouzijeme lgetvalue. Ten si stahni na adrese
http://www.informatimago.com/linux/lgetvalue-src.tar.gz
<http://www.informatimago.com/linux/lgetvalue-src.tar.gz>