RE: Wifi síť s RADIUs serverem.

Martin Patka linkonf na mikroservis.cz
Středa Říjen 14 23:32:32 CEST 2009

Zdravim,

> Radius server obecne rika ano-ne pri prihlasovani nekoho do site. Nic vic.
Odnekud si bere data (soubor nebo databaze nebo LDAP). Pro prihlasovani pres
webovy formular to je spis otazka dalsi aplikace - omezit firewallem
defaultne pruchod siti, presmerovat klientovy DNS dotazy na svuj server kde
je prihlasovaci web formular. Po prihlaseni (placene/free) patricne upravit
firewall tak aby autentizovana IP prochazela. A hlidat si casovy limit kdy
se zase povoleni z firewallu odstrani. Nic z toho nedela radius server.

Raidus server nerika jen ano-ne, on k tomu ano-ne jeste pridava i dalsi
udaje (IP, rychlost, cas....). To vse dokaze Mikrotik vyuzit. At uz
s externim radiusem, nebo se svym internim radius-based UserManagerem.
Ten jeho UserManager je obecne pouzitelny, ale dle meho nazoru jen pro
mensi mnozstvi uzivatelu (nema moznost externi databaze a jeho editacni
schopnosti jsou veeeelmi omezene).

Jako externi radius je mozne pouzit freeradius, ovsem chce to k tomu
nejake rozhrani - sice jsem videl pripady, kdy se pro editaci uzivatelu
pouzival phpMyAdmin :-), ale to nepovazuji za funkcni reseni.

Jeden cas jsme delali pokusy s nasazenim RadiusManageru od DMAsoftlab,
http://www.dmasoftlab.com/cont/home , ale v te dobe (nejaka verze 2.xx)
neumel post-paid, takze jsme jej nakonec do ostreho provozu nenasadili.
Ale pro pre-paid + hotspot by to bylo pouzitelne a za tu cenu nikdo
zadne rozhrani k freeradiusu nenapise.....

<mozna off-topic> Pri te prilezitosti zde musim varovat pred tuzemskym
systemem od Jali-ho, ten jsme asi pred dvemi lety zaplatili, protoze
na projektoru chodil a vypadal pouzitelne. Ale na pocitaci jsem ho bezet
dodnes nevidel.... Po pul roce, kdy ho Jali nebyl schopen u nas ani
nainstalovat, jsme objednavku zrusili, ale penize zpet jsme dodnes
nevideli... Takze uvazovat o NetManagu od Jaliho = vyhozenych 10.000,-
</>

Nakonec pouzivame system ISPadmin, ale to by bylo pro uvedeny pozadavek
jako kanon na vrabce (a ISPadmin nepouziva radius, ale prime cteni/zapis
do mikrotiku pres SNMP/SSH/API).

Zatim nashle

--
Martin Patka                      network & server administrator