RE: Wifi sí» s RADIUs serverem.

Martin Patka linkonf na mikroservis.cz
Čtvrtek Říjen 15 00:43:46 CEST 2009

Zdravim,

> Potvrdzujem.  Osobne skusenosti s mikrotikmi - velmi zle a este horsie.
>   V mojom pripade ne/spolupraca RSTP mikrotikov s RSTP na inych
zariadeniach.  Mikrotik dokazal uspesne zmagorit celu siet.  Kolega ma zase
pekne skusenosti s upgradovanim fw. na dialku.  Pravdebodobne najlepsie
vyuzitie by bolo obalit ich molitanom a zahrat s nimi futbal.

> --
>
> Richard Svec

Tak zde se jako zastance Mikrotiku musim ozvat :-))

Mikrotik je obecne oznacovan jako ROS (Router Operating System), tedy
jako L3 system. To, ze umi hodne veci na L2 je jaksi navic, a k tomu
RSTP se nemohu vyjadrit, protoze L2 zalezitosti nechavam na vecech k tomu
primo urcenych (pouzivame switche AliedTelesys). Ale Mikrotik je jen
sikovne poskladany linux a pochybuji, ze zrovna zalezitost RSTP bude
pochazet s dilen Mikrotikls... Mam dojem, ze RSTP je zalezitost kernelu.....

Sice jsem nejake featury na L2 zkousel, konkretne i zmineny RSTP - ten mi
na jedne lince (soubezny spoj 10GHz + 3.5GHz WimMax) nejakou dobu jel, jen
se mu moc nechtelo se po vypadku vracet z low-priority linky na
high-priority,
(coz ale mozna vyplyvalo z chyby mezi klavesnici a zidli), ale rozhodne
"nezmagoril" celou sit....

Co se tyce upgradu na dalku, tak sice se obcas vyskytne problem, hlavne
na x86 strojich, (na RouterBoardech jen vyjimecne), ale v porovnani s
jinymi zarizenimi toho je minimum. A navic vetsinou pak pomuze reboot,
ktery lze realizovat i na dalku (watchdog, GSM rele...). Zkousel jste
upgradovat na dalku treba StraightCory ?

Mikrotiku mame v siti nasazenych pomerne dost (> 180), na ruznych HW
platformach - WRAP, RouterBoard, x86 (a to od 175MHz MIPS az po osmijadrovy
stroj postaveny na 2.4GHz Xeonech) a pouzivat jsme je zacali uz v
roce 2004 (ty prvni jsme jeste kupovali primo z Litvy), takze si troufnu
rici, ze nejake zkusenosti jiz s nimi mame..... A az na jedinou vyjimku
naprosta spokojenost (ale ta vyjimka mela koreny take v kernelu - jeden
cas byla nejaka chyba v SMP a systemove hodiny se obcas "zblaznily" a bezely
nekolikrat rychleji. A to se nelibilo OSPF, kteremu pak nesedely
hello-pakety
a OSPF se rozsypalo protoze se neustale stridal up/down. Musel se bud
drasticky zvysit dead-interval, nebo vypnout jedno jadro...)

Zatim nashle

--
Martin Patka                      network & server administrator

Daląí informace o konferenci Linux