Wifi sí» s RADIUs serverem.

Michal Rybarik michal.rybarik na ecce.sk
Pátek Říjen 16 00:22:02 CEST 2009

Zdravim,

> Co se tyce upgradu na dalku, tak sice se obcas vyskytne problem, hlavne
> na x86 strojich, (na RouterBoardech jen vyjimecne),

Predvcerom som do Routerboardu 532 s RouterOS 3.13 (stable) nahral
nadialku RouterOS 3.30 (taktiez stable), hodil reboot a..... cely
segment siete sa odporucal do kyticiek. Uz to skratka nenabehlo.
Zachranil ma zalozny konekt a manazovana UPSka cez ktoru som tomu
mikrotiku utal napajanie. Zaplatpanboh chytil sa, ale upgradovanie
ostatnych som si rychlo rozmyslel, su aj na takych miestach kde je
neprijemny pristup aj za slnecneho pocasia, a za vichrice ako je tento
tyzden, je to o zivot.

> ale v porovnani s
> jinymi zarizenimi toho je minimum.

Mozem sa opytat ake zariadenia este pouzivate? Neviem ci sme niekedy
nasadili nieco menej stabilne ako Mikrotik. Tak nech viem comu sa vyhnut.

> A navic vetsinou pak pomuze reboot,
> ktery lze realizovat i na dalku (watchdog, GSM rele...).
No presne jak pisete. Staci len kupit nejaku dalsiu krabicku (za taku
cenu ako samotny mikrotik) a vypinat nou napajanie, alebo tam proste
vpripade problemu zabehnut... Tomu hovorim spolahlivy system. Linux
ktoremu prisili graficke rozhranie, a stal sa z neho Windows. Ked to
nejde, staci "len" vypnut a zapnut. Uzasne.

> Zkousel jste
> upgradovat na dalku treba StraightCory ?

Ale no tak, nesrandujte, to snad ani normalny clovek nemoze nasadit na
siet. Programator ktory tam robil upgrade zjavne svoje zariadenie
nepouzival nikde inde  ako na stole, inak by ho nemohlo napadnut
rozdelit upgrade na 3 casti (kernel + squashfs + webpages) a este medzi
nimi robit autoreboot. Tam je tolko moznosti ako to moze nenabehnut,
obzvlast pri vyznamnejsich inovaciach vo firmwari, ze az. Ked niekto
chce silou mocou kupuje to najlacnejsie (a usetri dokopy 50 korun na
kuse), tak mu treba... Konkretne pre ten hardware na ktorom bezi
Straightcore, sme vyvijali firmware, upgraduje sa nam na jeden raz,
pripadne cez provisioning sa upgradnu vsetky zariadenia na povel... Je
toho nasadenych cca 100tisic kusov, takze kludne stavim zivot na to ze
sa to dalo spravit inak a lepsie, a ze to je len babractvo konkretneho
vyvojara (a smola toho kto to po nom pouziva).

> Mikrotiku mame v siti nasazenych pomerne dost (> 180), na ruznych HW
> platformach - WRAP, RouterBoard, x86 (a to od 175MHz MIPS az po osmijadrovy
> stroj postaveny na 2.4GHz Xeonech) a pouzivat jsme je zacali uz v
> roce 2004 (ty prvni jsme jeste kupovali primo z Litvy), takze si troufnu
> rici, ze nejake zkusenosti jiz s nimi mame..... A az na jedinou vyjimku

Ak vam Mikrotiky vyhovuju, za vyhodnu cenu tu budu k dispozicii RB150,
RB532, RB133, a nejake dalsie, aj s kovovymi krabickami, v prvotriednom
stave, bez skrabanca, dokopy do 20 kusov.... Ak to vezmete, tak zadarmo
pridame dva outdoorove Straightcory, mozete ich nasadit alebo ich
ritualne obetovat, to uz podla vlastneho vyberu :)

M.R.

Daląí informace o konferenci Linux