RE: Wifi sí» s RADIUs serverem.

Martin Patka linkonf na mikroservis.cz
Pátek Říjen 16 02:02:06 CEST 2009

Zdravim,

> Predvcerom som do Routerboardu 532 s RouterOS 3.13 (stable) nahral
nadialku RouterOS 3.30 (taktiez stable), hodil reboot a..... cely segment
siete sa odporucal do kyticiek. Uz to skratka nenabehlo.

no, a jak casto upgradujete ostatni zarizeni ? Myslim, ze kdyz si spocitate
pocet
upgradu (na dalku) a celkovou uspesnost, tak Mikrotik dopadne dobre.

> Mozem sa opytat ake zariadenia este pouzivate? Neviem ci sme niekedy
nasadili nieco menej stabilne ako Mikrotik. Tak nech viem comu sa vyhnut.

Na strane klientu bohuzel vsechno, co si zakaznici prinesou, kdyz si
nechteji
zarizeni koupit od nas....

>No presne jak pisete. Staci len kupit nejaku dalsiu krabicku (za taku cenu
ako samotny mikrotik) a vypinat nou napajanie, alebo tam proste vpripade
problemu zabehnut... Tomu hovorim spolahlivy system. Linux ktoremu prisili
graficke rozhranie, a stal sa z neho Windows. Ked to nejde, staci "len"
vypnut a zapnut. Uzasne.

No, graficke rozhrani je jen na strane tech windows :-) a nevidim rozdil,
jestli se
tomu linuxu posilaji prikazy pres port 22 nebo pres port 8291.....

A spolehlivy system to za provozu je. Upgrade neni provozni stav - na kolik
pokusu
se vam napriklad podari upgradovat za chodu linuxovy server ? Take ho
upgradujete
na dalku ?

Co se tyce tech "dalsich krabicek", tak Vam se zadne zarizeni nazakousne,
kdyz blikne
elektrina ? Takove ty blikance, ktere nazachyti ani UPSka, ale ktere
spolehlive shodi
i "znackova" zarizeni ?  Nevim, ale tady u nas je to asi 100x castejsi, nez
pripadne
problemy s Mikrotiky.....

>Ale no tak, nesrandujte, to snad ani normalny clovek nemoze nasadit na
siet. Programator ktory tam robil upgrade zjavne svoje zariadenie nepouzival
nikde inde  ako na stole, inak by ho nemohlo napadnut rozdelit upgrade na 3
casti (kernel + squashfs + webpages) a este medzi nimi robit autoreboot. Tam
je tolko moznosti ako to moze nenabehnut, obzvlast pri vyznamnejsich
inovaciach vo firmwari, ze az. Ked niekto chce silou mocou kupuje to
najlacnejsie (a usetri dokopy 50 korun na kuse), tak mu treba... Konkretne
pre ten hardware na ktorom bezi Straightcore, sme vyvijali firmware,
upgraduje sa nam na jeden raz, pripadne cez provisioning sa upgradnu vsetky
zariadenia na povel... Je toho nasadenych cca 100tisic kusov, takze kludne
stavim zivot na to ze sa to dalo spravit inak a lepsie, a ze to je len
babractvo konkretneho vyvojara (a smola toho kto to po nom pouziva).

Jo, taky bychom klientum nejradeji davali mikrotiky, ale ne vzdy to je
mozne.... :-)

>Ak vam Mikrotiky vyhovuju, za vyhodnu cenu tu budu k dispozicii RB150,
RB532, RB133, a nejake dalsie, aj s kovovymi krabickami, v prvotriednom
stave, bez skrabanca, dokopy do 20 kusov.... Ak to vezmete, tak zadarmo
pridame dva outdoorove Straightcory, mozete ich nasadit alebo ich ritualne
obetovat, to uz podla vlastneho vyberu :)

To nabizite komplet ? Kolik je kterych (ty 532 by nas mazna zajimaly :-))
(kdyz tak soukrome).

A mohu se zeptat, co pouzivate vy ? Na AP i u klientu ?

Zatim nashle

--
Martin Patka                      network & server administrator

Daląí informace o konferenci Linux