Propustnost SDRAM

Jan Řezníček honzarezna na seznam.cz
Úterý Říjen 20 13:50:20 CEST 2009

Zdar, mám doma takovouto raritku:
http://www.wel.com.ua/TechHelp/MB/Soltek/product/68c.htm
http://www.via.com.tw/en/products/chipsets/legacy/pro133a/
Mám v ní dva P3 667MHz a podařilo se mi do ní nacpat 1GB sdram (1x512 a 2x256). Podle všeho by to neměl být problém a funguje to. KDE 4.3 mi připadá dost svižné, subjektivně lepší než dřív.  ALE:
Když spustím z instalačního CD Memtest, píše to propustnost 414MB/s. Což je akorát tak třetina, co by měly SDRAM PC133 zvládnout. Neřešil někdo podobný problém? Je možné, že pro bios je to moc a proto to nastaví tak nějak na PC66? Třeba bych to měl nějak víc otestovat, jsou nějaké nástroje v linuxu?
Díky
Honza

--
S pozdravem