mdadm a pridani dalsiho HDD do RAID5

Marian Cavojsky cavo na cavo.sk
Pondělí Říjen 26 14:51:25 CET 2009

On Mon, Oct 26, 2009 at 02:35:07PM +0100, Petr Hvězda wrote:
> Tedy problem je v tom, ze si jeden disk odpojim, napojim DVD mechaniku a
> spustim instalaci. V instalatoru si navolim RAID5 na trech dostupnych HDD.
> Po instalaci odpojim mechaniku, pripojim HDD, zkopiruji pomoci sfdisk
> parition table, ale pokud pomoci prikazu mdadm zkusim disk pripojit,
> povede se, ale tvari se jako spare, coz ja nechci. Precetl jsem kde co,
> ale k vysledku to nevedlo.
>
> Dovedl by nekdo prosim poradit, nebo nakopnout spravnym smerem ?

$ mdadm --help --grow

Myslim, ze by vam pomohlo:

$ mdadm --grow /dev/mdX -n 4 /dev/sddX

Priznam sa, ze uz si presne nepamatam ako som to presne robil, ale
pripravte sa, ze resynchronizacia bude trvat velmi dlho. Musi vydrzat
prvych par minut, ked uz resynchonizuje hlavicky, tak uz vie aj po
preruseni resynchronizacie dokoncit to bez straty dat, ale vo vasom
pripade, by sa asi ziadne stratit nemali.

--
Marian