RE: Přesun systému na raid

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Pátek Říjen 30 15:47:31 CET 2009

Technologii raidu znám a chápu, ale mně zajímá skutečná situace, kdy umírá
jeden disk a poškozuje data a ta poškozená data se dostanou i na funkční
disk. No a každopádně se tady celou dobu bavíme o raidu 1, raid 0 by byl
maximálně na části disku, kde by byly nedůležitý data, bez kterých bych se v
případě havárie obešel.
Pro jistotu přihazuju i návrh, jak by to zhruba mělo vypadat:
- hardware je Via Epia, HDD 2xWD GP AV 640GB
- /boot 100MB mirror
- systém 50GB mirror
- data1 400GB mirror
- data2 2x190GB strip (samozřejmě díky kouzlům se skutečnou velikostí disků
to určitě nebude 380GB, ale míň)
- a ještě swap řekněme 2GB mirror

A pořád zvažuju, jestli mám vůbec ten strip dělat. Zas tolik dat nemám.