Nová verze xkb

Pavel Kraus pavel.kraus na matfyz.cz
Středa Září 16 21:02:53 CEST 2009

Josef Stengl teithant o Re: Nová verze xkb:
> Zkuste se podívat na nastavení HALu. myslím že od verze Xorg. 1.6.0 je
>  nastavování přeze HAL.
Nevím. Spíš se mi zdá, že HAL obstarává takové věci, jako detekci klávesnice.

Nicméně, dalším testováním jsem zjistil následující:
- nelze přepínat přes pravý Alt (grp:switch), ale přes pravou okenní klávesu
(grp:rwin_switch) ano
- z neznámých důvodů ta správná volba rules už není "xorg", ale "evdev"
- pokud ovšem nastavím klávesnici takto:
setxkbmap -layout cz,us
přepínání přes pravý Alt funguje, ovšem v opačném směru, než to chci...

Takže když svůj příkaz v .xsession změním z
setxkbmap -layout us,cz -variant ,qwerty -option grp:switch,grp_led:scroll
na
setxkbmap -rules evdev -layout us,cz -variant ,qwerty -option
"grp:rwin_switch,grp_led:scroll"
tak zase funguje.

Nicméně, nastavení ve xorg.conf:
Section "InputDevice"
	Identifier	"Generic Keyboard"
	Driver		"kbd"
	Option		"CoreKeyboard"
	Option		"XkbRules"	"evdev"
	Option		"XkbModel"	"pc105"
	Option		"XkbLayout"	"cz,us"
	Option		"XkbOptions" \
"grp:alt_shift_toggle,grp_led:scroll,terminate:ctrl_alt_bksp"
EndSection

ani po těchto změnách zřejmě nemá efekt.

--
Pavel Kraus
GPG FP: 9546 3E90 4376 094C 500C 6CBD 7ACB 81D7 F30D FEE7