Jak presunout soubor k zacatku disku?

d.petr d.petr na post.cz
Pondělí Duben 5 21:00:37 CEST 2010

d.petr wrote:
>     Dobrý den,
>     mám bootovací potíže. Sestavil jsem si nové jádro a chtěl bych ho
> použít. Zadal jsem ho do LILO, ovšem při pokusu o zavedení se dozvím
> Error 40, což je podle všeho "soubor za cylindrem 1023". Zkusil jsem
> GRUB, protože jsem se naivně domníval, že ten to zvládne. Bohužel mi
> akorát připravil asi 20 hodin těžké práce, kdy jsem se pokoušel nějak
> oživit nestartující stroj. GRUB tedy také nedokáže zavést jádro umístěné
> za cylindrem 1023.
>     Chytré internetové rady nabádají k vytvoření malého bootovacího
> [...]

Zdá se, že v mém případě přímé řešení neexistuje, protože by BIOS musel
umět LBA. Jestli někdo poradí, jak zjistit přesné umístění souboru na
disku s ext2/ext3 (abych smazal nějaký starý soubor blízko začátku disku
a zkusil na jeho místo zkopírovat jádro), tak budu rád. Jestli nikdo
neví, tak disk nějak přesypu jinam, vytvořím zaváděcí oddíl a zas obsah
přesypu zpátky. Tím bude pokoj na věky. :-)

Každopádně oběma dosud zúčastněným děkuji za snahu.

PM