Re: Jak presunout soubor k zacatku disku?

d.petr d.petr na post.cz
Pondělí Duben 5 20:46:56 CEST 2010

> Od: Adam Pribyl <pribyl na lowlevel.cz>
> Předmět: Re: Jak presunout soubor k zacatku disku?
> Datum: 04.4.2010 23:10:04

> Podle me grub zadne omezeni na 1024 cylindru nema. Tezko rict co vam
> pripravilo takove perne chvile, ale rekl bych ze problem bude nekde jinde
> nez v grubu. Tedy pokud nepouzivate nejakou predpotopni verzi.
>
> http://www.gnu.org/software/grub/grub-legacy-faq.en.html#q3
> http://www.gnu.org/software/grub/grub-faq.html#q3
> http://www.redhat.com/docs/manuals/linux/RHL-7.3-Manual/ref-guide/ch-grub.html

> [...]

GRUB byl ze stabilního Debianu, zřejmě verze 0.97.
Ona bude potíž v tom, že BIOS neumí LBA. A to ten GRUB pro bootování za cyl. 1023 potřebuje, koneckonců jinak by asi nabootovalo i LILO.
Postup se smazáním starého souboru mě napadl také. Jenž bylo by dobré, kdybych mohl zjistit, který soubor je dostatečně u začátku, tedy kdybych mohl zjistit umístění souboru. Abych nemazal a nezkoušel naslepo, to bych u toho strávil mládí. :-)
PM