Nelze se pripojit na ssh pri urcite diskove zatezi

Petr Simek psimek na jcu.cz
Středa Duben 14 09:30:40 CEST 2010

Dobry den

mam takovy zvlastni problem. Server ma 6 sata disku 1TB ktere tvori
partisny :

sda1,sdb1,sdc1 (cca 100GB) - raid1 (mirror) - md0 -   /  ext3
sda3,sdb3,sdc3 (cca 900GB) - raid0 (strip)  - md2 -   /A ext3
sdd1,sde1,sdf1 (cely 1TB)  - raid0 (strip)  - md3 -   /B ext3 + largefile

Mam soubor /B/testik.tar ktery obsahuje cca 350000 souboru a je 50GB
velky . V adresari /A dam prikaz "tar xf /B/testik.tar" takze ctu
z md3 (disky d e f) a pisu na md2 (disky a b c) . Cele to to trva
necelych 8 minut (110MB/s) jenze behem te operace se neni mozne
prihlasit na server pres ssh. Stavajici session bezi (samozrejme
s ohledem na velkou zatez pomalu) ale pri pokusu otevrit dalsi ssh
session se klient zasekne a na serveru se nejdrive objevi process

    /usr/sbin/sshd -R

a po nejake dobe prejde do stavu

    sshd: [accepted]
      \_ sshd: [net]

v kterem to chvili setrva (asi minutu) a pak proces konci. Load po
spusteni taru postupne roste az k nekam 2.5 , top ukazuje ze tar bere
asi 40% casu procesoru, ostatni hodnoty jsou nevyznamne.

Zajimave je ze kdyz se mi ty soubory rozbali na /A tak jejich smazani
prikazem "rm -rf /A/adresar_se_soubory" trva celych 35 minut !

Nicmene pri jejich mazani ani pri prostem kopirovani celeho velkeho
tar souboru "cp /B/testik.tar /A/" (trva cca 7 minut takze podobna
rychlost cteni a zapisu jako u vyseuvedeneho taru) zadne problemy
s oteviranim ssh spojeni nejsou.

Ze se filesystem ext3 chova dost zvlastne pri velkem mnozstvi souboru
na to uz jsem si zvykl. Ze muze dojit k tomu ze se zablokuje vytvoreni
ssh spojeni na server to mne tedy dostalo...

Netusite v cem by mohl byt problem a jak to vyresit ?

S pozdravem