OT Re: Nelze se pripojit na ssh pri urcite diskove zatezi - vyreseno

Michal Dobes dobes na tes.eu
Středa Duben 14 21:32:36 CEST 2010

Martin Tiršel napsal(a):
> Ja vsade strkam softverovy raid, aj na svoj desktop (najprv debian,
> posledny polrok ubuntu) a podobne chovanie pozorujem tiez. Ked sa spusti
> prvu nedelu v mesiaci kontrola pola, tak som na desktope na niekolko
> hodin dopracoval (1-2 minuty uplny zahul, potom par sekund mam na
> natukanie prikazu a dalsie 1-2 minuty zasa cakam) a na serveri mi
> monitoring hlasil nedostupnost (zrejme timeouty), takze som to vsade
> povypinal. Predosle 2-3 roky som nikdy nic take nespozoroval, ani som
> nevedel, ze nejaka kontrola raz mesacne prebieha (teda ak vobec
> [...]

Možná se podívat na to, jaký IO scheduler se používá na co a pokud je
používán defaultní CFQ a jádro ne moc staré, tak se také podívat na
možnosti příkazu ionice a zkusit strčit tyto periodické zahulovače do
idle třídy:
ionice -c3 -p<pid>.
A případně u vyloženě serveru si zkusit schedulear deadline a pohrát si
s jeho parametry.

M.