HOTOVO Re: Jak presunout soubor k zacatku disku?

d.petr d.petr na post.cz
Středa Duben 21 09:35:06 CEST 2010

d.petr wrote:
> použít. Zadal jsem ho do LILO, ovšem při pokusu o zavedení se dozvím
> Error 40, což je podle všeho "soubor za cylindrem 1023". Zkusil jsem

	Situace je vyřešena vytvořením malého zaváděcího diskového oddílu s jádry.
	Nejdřív jsem si na jednom historickém disku vytvořil bootovatelnou
zálohu systému. Do ní jsem nabootoval a na původním disku jsem pak
potřeboval vytvořit na začátku požadovaný nový oddíl. Použil jsem
parted. Bohužel se ukázalo, že parted neumí zmenšit oddíl od začátku,
umí hýbat jen s koncem (nebo jsem nepřišel na to, jak se to dělá) a ani
neumí oddíl posunout o kousek (aspoň ne dozadu). Takže pro vytvoření
malého oddílu na začátku disku je nutné původní velký oddíl zmenšit na
méně, než polovinu, pak ho zkopírovat (přesunout) ke konci disku,
vytvořit nový malý oddíl na začátku disku, ten přesunutý velký zas
přesunout za ten malý a nakonec ho zvětšit. No zkrátka škatulata ... A
už první zmenšování trvalo tak dlouho za téměř trvalého řinčení disku,
že jsem to nevydržel a proces přerušil. Disk jsem fdiskem normálně
rozdělil, ze zálohy nakopíroval data zpět, připravil a aktivoval lilo a
pak normálně nabootoval z původního, teď už nově uspořádaného, disku.
	Server tedy opět pracuje a já si mám s čím hrát. :-)

	Díky všem za zajímavé a užitečné připomínky.
PM