SW Raid a HotSwap

Slavek Banko slavek.banko na axis.cz
Středa Duben 28 20:55:02 CEST 2010

Dne st 28. dubna 2010 Martin Patka napsal(a):
> Zkousim to na F12, raid mam zkusebne sesazen z /dev/sdb1 a /dev/sdc1,
> a pokud provedu to hotswap vyjmuti+vlozeni disku, tak se mi kterykoliv
> z techto disku v sytemu objevi pod jmenem /dev/sdd1.
>
> Nebo existuje nejaka moznost prinutit linux, aby ke konkretnimu kanalu
> radice priradil vzdy stejen oznaceni ?

Když disk vypadne, tak ale stále zůstává "naháčkován" do pole a kvůli tomu
zůstanou "zabraná" zařízení nacházející se v tom poli. Když v takovém
stavu disk opět připojíte, tak dostane "první volné" označení - tedy sdd.

Aby nedostal označení sdd, musíte po výpadku disku vyřadit původní oddíly
z pole (viz mdadm -r). Tím se původní označení uvolní a bude jej moci
opět dostat nově připojený disk.

Slávek