SW Raid a HotSwap

Martin Patka linkonf na mikroservis.cz
Středa Duben 28 18:20:41 CEST 2010

Zdravim,

poridili jsme si novy HW pro stavbu sitoveho uloziste, ktere podporuje
HotSwap SATA disky (celkem 8). Ted na tom chci rozbehat SW RAID (nejprve
na dvou discich RAID1, pozdeji na zbyvajicich 6-ti discich RAID5+spare).

Narazil jsem vsak na problem. Pokud se emuluje zavada disku
(vytahnu suplik), tak mi to spravne prejde do degradovaneho rezimu.

Pokud ho tam vsak opet vlozim, linux mi ho priradi k jinemu oznaceni
a RAID se pak samozrejme neobnovi. Pokud v tuto chvili provedu
reboot, tak se disk rebuilduje a je vse v poradku. Jenomze u HotSwap
zarizeni delat reboot je ponekud neprakticke....

Existuje moznost, jak sesadit raid jinak, nez oznacenim disku ?
Treba pomoci UUID nebo neexistuje na raid neco jako e2label ?

Zkousim to na F12, raid mam zkusebne sesazen z /dev/sdb1 a /dev/sdc1,
a pokud provedu to hotswap vyjmuti+vlozeni disku, tak se mi kterykoliv
z techto disku v sytemu objevi pod jmenem /dev/sdd1.

Nebo existuje nejaka moznost prinutit linux, aby ke konkretnimu kanalu
radice priradil vzdy stejen oznaceni ?

Potrebuji, aby obsluha byla stejna, jako u HW-raidu, aby to zvladla
i sekretarka.....

A jeste bych mel jeden dotaz - to uloziste s RAIDem bude obsahovat
pracovni data, ale chtel bych jeste pro jistotu ta data mit on-line na
nejakem
obycejnem NASu. Google mi poradil ruzne mirror-FS (GFS, DRBD,
OCFS...). Nez to zacnu studovat, co z toho je v soucasne dobe
pouzitelne a lehce naucitelne ?  Na tom ulozisti s RAIDem nechci
LVM, na tom NASu je mi to jedno, takze to klidne muze byt i bez
podpory LVM.

Dekuji za odpoved

--
Martin Patka                      network & server administrator