jak merit vykon disku?

Pondělí Srpen 9 23:05:25 CEST 2010

On Wed, 4 Aug 2010, Martin Kraus wrote:

>   mam nejake seagate, ktere jsou na sata II a podle dokumentace maji
> zvladat 160MB/s datovych toku. pomoci dd na filesystemu z toho dostanu
> 135MB/s, jenze to je z vetsi casti kopirovani do pameti.

To zkoušíte čtení nebo zápis? Tak či onak také musíte zkusit objem dat,
který bude o řád větší než velikost RAM.

> kdyz jdu primo na disk, tak mam 35MB/s

Na disk? To jako že když to pustíte na /dev/sda1 apod. místo na soubor
na fs, tak se to takhle dramaticky zpomalí?

> a kdyz pouziju u dd oflags=direct tak jsem na 12MB/s.

To zase není úplně relevantní, protože pak obchází veškeré kešování.
Bez dost velkého bs budete většinu času čekat na natočení disku do
správného úhlu. Ale ono je to stejně určené hlavně na náhodný přístup.

--
Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21st century edition /