jak zalohovat kvm virtualni stroje

Martin Kraus lists_mk na wujiman.net
Neděle Srpen 15 01:35:14 CEST 2010

On Sat, Aug 14, 2010 at 01:45:38PM +0200, Jan Houstek wrote:
> [...]
> už LVM není), a client-less backup jednoduše provedu tak, že na
> hostu udělám z toho LV snapshot a k tomu pak z hosta přistoupím (tj.
> kpartx pro rozdělení na partitions a pak buď dump nebo read-only
> mount).
>
> Pro konzistenci dat dělám to, že ještě před snapshotem vynutím v
> guestu sync. S ext3 jsem zatím nenarazil na problém, ale samozřejmě
> ideální to není (host přistupuje sice k zmrazenému, ale
> namountovanému fs), takže máte-li v tomto směru striktnější
> požadavky, bude lepší dělat backup přímo z guesta.

to jsem si myslel. vsude je to stejne, ale to me nepripada jako neco, na cem
muzou velke firmy behat. vim ze lze rict linuxu aby zmrazil filesystem a ze to
lvm dela, jenze tezko do filesystemu namountovaneho v guestu. co se tyka
utilit, ktere by to umely, tak jsem v debianu zadnou neobjevil.

> Ucelenou dokumentaci jsem taky nenašel, ale dobrou inspirací jak
> takové věci dělat jsou hotové nástroje pro management virtualizace
> (RHEV-S, Citrix Xenserver apod.).

otazka je, jestli to nebastli uplne stejnym zpusobem. jeste nikde jsem nevidel
ani zminku jak konsistentne zalohovat bezici systemy a uz vubec ne
virtualizovane. asi nejjednodussi je proste udelat shutdown, snapshot a start,
protoze to vyjde cca na 40 vterin a to holt musim ozelet, pokud chci
konzistentni data. mit zalohu, u ktere se clovek musi modlit, aby to melo
smysl, me nepripada chtene.

jen si rikam, ze v tomhle prece nemohu byt sam a ze nekdo nekde je urcite
chytry a umi to:)

mk