jak zalohovat kvm virtualni stroje

Vladimir Macek macek na sandbox.cz
Středa Srpen 18 08:53:17 CEST 2010

On 15.8.2010 16:16, Jan Houstek wrote:
> Pocujte, Kefalin, a co vy si predstavujete pod takym slovom
> "konsistentne zalohovat"?

To je prave to klicove: On je to totiz docela nejasny pojem. Na dnesnim
(dozajista UNIXovem) systemu je prace s diskem tak pestra zalezitost, ze
bez spoluprace s disk pouzivajicimi programy, ktere prave bezi, proste
sveho cile nedosahnete.

A predtavte si, ze byste nutil vsechny vyvojare vsech aplikaci, aby do
nich dodali reakci na zavolani "hele, ted pod tebou zalohuju system,
muzes si poklidit bordel a minutku to tak nechat nez udelam snapshot?".
To uz je prece jednodussi ty aplikace, ktere pro zalohovani nemaji
vlastni bezpecne prostredky (db se single-txn backupem), proste na
chvili vypnout.

Anebo udelat snapshot systemu nebo zalohu zmrazeneho obrazu, jak se tu
psalo. K takhle pokrocilym technikam jsem se sam nedostal. Nepovazuji je
na Linuxu za dostatecne stabilni a tak na bezici virtualni server zvenku
ani nesaham. Maximalne mu poslu ACPI shutdown nebo ho v pripade nutnosti
zavrazdim. Ale ja nebudu standardni pripad.

Mimochodem, mam na 64bitovem stroji 32bitove virtualy a kdyz jsem si
jednou z hostitele pripojil fs hosta, priserne jsem ho ponicil. Plati me
za jinou praci, takze jsem pricinu nezkoumal, ale podruhe to neudelam. :)

Zalohu hostu delam selektivnim inkrementalnim tarem nekolikrat denne
(level 0 v nedeli) s tim, ze on zahrnuje databaze vydumpovane tesne
predtim a par dalsich vypisu dulezitych pro prip. budouci analyzu.

Zatim to stacilo. A mam dojem, ze s timto pristupem se setkate u
naproste vetsiny spravcu a ruku bych nedal za to, ze i v rade "velkych
firem", kde maji penize na velke saskarny. Ale ani velka saskarna neumi
zazraky.

--
\//\/\ : Vladimir Macek : http://macek.sandbox.cz : +420 608 978 164