Zdileni diskovych oddilu v ramci trialbootu

Ladislav Vaiz spam na nagano.cz
Čtvrtek Srpen 26 21:34:24 CEST 2010

Ahoj,
začnu od /var. Ten sdílet i mezi stejnými verzemi distribucí není dobrý
nápad. Jsou tam například databáze balíčků a spousta dalšího.
Home sdílet lze. Důležitá podmínka je, že uživatelé musí mít na obou
instalacích stejná UID a nejlépe i GID. To lze s trochou ruční práce
snadno zařídit. Uživatelé root budou mít různé domovské adresáře,
protože ty budou normální na kořenové partišně. Mohou existovat
aplikace, které budou na instalacích v různé verzi. To ale budou spíše
jednotlivosti, nekompatibilní aplikace by si měly udělat konfiguráky do
jiných adresářů. Jednotlivosti by měly jít vyřešit oddělenými adresáři a
vytvářením symlinků v RC skriptech. Ještě mě napadá, že musíte dát bacha
při druhé instalaci, abyste si houmy nezformátoval.
Nakonec /tmp - s tím by mělo být nejméně problémů. V krajním případě lze
celý /tmp mazat. Budou-li zachována UID/GID, tak by to nemělo být nutné.
Swap sdílet můžete, pokud nepoužíváte sw hibernaci do swapu. Pokud
používáte, tak nemám vyzkoušeno, jestli resume pozná, že snapshot
pochází z jiného systému. Čekal bych, že si alespoň zkontroluje verzi
jádra, která se u distribucí bude lišit.
No to jsem se rozepsal, jdu pokračovat v tom veltlínském zeleném...
Láďa