textova konsole

Martin Kraus lists_mk na wujiman.net
Středa Prosinec 8 22:56:49 CET 2010

On Wed, Dec 08, 2010 at 08:51:34PM +0100, Petr Klíma wrote:
> Na server se clovek vetsinou hlasi pomoci SSH, takze to, co je na
> konzoli cloveka prilis nezajima...
>
> Poslu rady pro Debian, ale v Ubuntu by to melo byt dost podobne.
>
> Presto - neuskodi odinstalovat vsechny nepotrebne balicky s splash
> nebo fb v nazvu, to by vas melo zbavit pripadneho startu a
> nastavovani podobnych veci za behu.
> V /etc/default/grub vas zajima radek s GRUB_TERMINAL.
> Dale v GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT pridejte splash=0 nebo nosplash,
> pripadne jeste nomodeset, pokud chcete vypnout KMS. No a na
> nastaveni rezimu obrazovky je (byval) parametr vga.

> [...]

pokud jde o server, tak bych nainstaloval debian.

kernelovske parametry vesa= pripadne video= a kms, hlavne i915, ktere ma svuj
ovladac fb, takze i915.modeset=0 jako parametr kernelu. pokud se i915 natahuje
az v initramfs pripadne pres /etc/modules, tak pripdat do
/etc/modprobe.d/i915.conf napriklad radek

options i915 modeset=0

mk