textova konsole

Hodek Tomáš tomas.hodek na volny.cz
Čtvrtek Prosinec 9 18:33:12 CET 2010

Diky moc všem za radu, k i915.modeset = 0 jsem se nakonec taky dostal, bohužel zatím nevím, zda se video mód přepne při najetí modulu-ovladače nebo mu nějaká jiná aplikace nařídí změnu a zmíněný parametr mu ji pouze neumožní vykonat.

Kdysi jsem debian stable doma na serveru měl a byl jsem velmi spokojený, ale teď mám zálusk na ext4 a SSD disk.
Ale kernel u stable je obstarožní 2.6.26 a s testing nemám zkušenosti a jak je to s TRIM/discard u 2.6.32-5 nevím, ani teď nevím jak jednoduše napasovat toto distribuční číslování kernelu s číslováním vanila jader. O debianích jaderných backportech také nemám přehled. Překládat si nové jádro a jeho příslušné ovládací utility sám moc nechci. Kdysi jsem si přeložil o "hodně" novější jádro a vše mi fungovalo krásně jen do té doby, než jsem použil nějakou starší utilitu. V tu chvíli bylo po všem - poškozený filesystem na SW raidu.

Proto se mi jeví ubuntu 10.10 jako nejmenší zlo - stabilitou nebude snad příliš zaostávat za testing, kernel relativně nový a jádro a jeho utility spárovány.

Ještě jednou děkuji
Hodek