Neposlušný apache - php nechce běžet v utf8

Ivo [Bear] Hanuska ihanuska na ip-sec.cz
Čtvrtek Prosinec 16 20:37:10 CET 2010

Dobrý večer!

Nesetkal jste se někdo s následujícím chováním?
Mám webový server. Běží na Apachi 2.2.4 pod SuSe 10. Potřebuju na něm
vytvořit v php html stránku, která vytahuje data z MySQL v utf-8. V
hlavičce mám utf-8 se správným typem, to, co jde ven z apache je možná
utf-8 (má to znaky s diakritikou dvoubajtové) ale browser přesto vesele
tvrdí, že jde o soubor v nějaké jiné stránce (snad CP1250). Když to
přepnu manuálně do utf-8, tak se dvoubajtové znaky vytratí, ale jinak to
je nesmysl.
Já sám si myslím, že Apache v nějakém šíleném dojmu překládá UTF-8 do
nějakého jiného kódování? Co je divné, že pokud skript zapíše soubor na
lokální disk, tak to provede stejnou kravinu. Nesetkal jste se někdo s
podobným chováním?

Děkuji za nasměrování

Ivo Hanuška