bash : vygenerovani souboru podle parametru

Petr Podrabsky petrpo na gmail.com
Pondělí Únor 1 13:47:15 CET 2010

Zdravim konferu,

potreboval bych vytvorit soubor podle vstupniho parametru (Napr.: podle ID
chci vytvorit v apachi novy virtual editovatelny v adresari uzivatele).
Premyslel jsem o vytvoreni souboru pomoci podobneho scriptu :
ID=8889
cat > soubor << EOF
# zacatek souboru
echo "virtual $ID"
# konec souboru
EOF
Soubor se samozrejme vytvori tak, jak je napsany a prislusny parametr
ID=8889 nenahradi $ID v textu. Existuje zpusob, jak by se dal soubor
vytvorit, aniz bych muset vse otrocky vypsat pomoci :
ID=8889
echo "# zacatek souboru" > soubor
echo "" >> soubor
echo "virtual $ID" >> soubor
echo "# konec souboru" >> soubor
Napadla mne jeste jedna ptakovina, vytvorit soubor s $ID pomoci 1. zpusobu a
pak na soubor poslat sed a $ID jim zmenit. Toto reseni se mi taky nezda
uplne ono. Existuje elegantnejsi reseni?

Snad jsem to napsal srozumitelne...

Petr Podrabsky