Vhodna predpripravena distribuce pro firewall/mail gateway

Jan Kovar honza na tnx.cz
Pondělí Únor 15 09:45:09 CET 2010

DD.

Hledam nejakou dobu vhodnou distribuci na domaci linuxovy firewall, ktery
by ovsem slouzil pro ne uplne standardni domaci IT prostredi. Pohybuji se
spis v oblasti Windows serveru. Doma mi bezi Vmware esxi a v nem AD domena
a Exchange server, rodina pouziva par notebooku. Prozatim pouzivam
dlouhodobe na firewallu Centos. Slouzi pouze jako firewall, obcas na nem
pustim ftp, kdyz potrebuju neco presunout. Chtel bych nasadit nejakou
distribuci, ktera ude predpripravena pro nasazeni na brane a kterou bych
krome firewallu mohl pouzit i jako filtr posty - antivir, antispam. Idealne
neco, co pocita s komunikaci s AD, aby to rovnou odmitalo neexistujici
prijemce. Taky bych rad neco s prepripravenym VPN serverem (ale bez tohohle
se pripadne obejdu, jsem schopen resit pres Windows server). A ve finale
neco, co ma nejake monitorovaci nastroje, umi delat grafy a prehledy
(zatizeni stroje, prenosy dat, mnozstvi spamu, atd.)
Vim, ze by to slo nasadit i na tom Centosu, ale nemam dostatecne znalosti a
cas, abych se tomu venoval, tak zkousim hledat, jestli uz si nekdo nedal tu
praci a nepripravil neco podobneho. Hledal jsem na googlu, prochazim
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_router_or_firewall_distributions.
Jenze je tam toho mraky, obcas narazim na distribuce s ukoncenym vyvojem,
obcas tam chybi detailni popis toho, co to umi a neumi, takze je to strasne
casove narocne. Archiv teto konference pro zmenu vraci Internal server
error s doporucenim, abych kontaktoval root na localhost. Tak zkousim, jestli
jste nekdo neresil podobny problem a nedate mi tip na vyzkousenou
distribuci. Pobezi to ve vmware esxi, takze to muze byt 32bit i 64bit
distribuce.

Dekuji za tipy.

Honza
honza na tnx.cz