Vhodna predpripravena distribuce pro firewall/mail gateway

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Pondělí Únor 15 10:38:03 CET 2010

Já bych volil nějakou standardní distribuci, buď ten CentOS a vše tam
dodělat nebo třeba Debian. Ty firewallový distribuce jsou často dost
uzavřený systém a co nejde naklikat může být problém upravit, protože
naklikání zase změní nastavení. Navíc u firewallových distribucí asi moc
často nebude Samba a propojení s AD se stejně bude muset dodělávat, nedělám
si iluze, že s tím ty distribuce počítají.
Takže moje doporučení je, standardní distribuce a prostě tomu věnovat
postupně čas a dodělat tam chybějící věci. Různých howto se na internetu
válí hromada, takže málo co je opravdu problém...