Vhodna predpripravena distribuce pro firewall/mail gateway

Ing. Leoš Houser leos.houser na aacomputer.cz
Pondělí Únor 15 16:34:32 CET 2010

Zdravím konferenci.

> Já bych volil nějakou standardní distribuci, buď ten CentOS a vše tam
> dodělat nebo třeba Debian. Ty firewallový distribuce jsou často dost
> uzavřený systém a co nejde naklikat může být problém upravit, protože
> naklikání zase změní nastavení.
Do značné míry souhlasím. Takovéto úpravy mohou být pracné, zejména než se v
distru rozkoukáte a zjistíte, jak přesně tam to klikací rozhraní funguje.

> Navíc u firewallových distribucí asi moc
> často nebude Samba a propojení s AD se stejně bude muset dodělávat,
> nedělám
> si iluze, že s tím ty distribuce počítají.
Sambu bych na firewall raději nedával, ale v rozšířeních IPCopu, myslím, je
nebo je ji určitě možné dokompilovat pomocí toolchains.
Autentifikaci oproti AD podporuje rozšíření Guardian Proxy pro IPCop a je k
dispozici i v Endian Community. (Nezkoušel jsem to v praxi.)

> Takže moje doporučení je, standardní distribuce a prostě tomu věnovat
> postupně čas a dodělat tam chybějící věci. Různých howto se na internetu
> válí hromada, takže málo co je opravdu problém...
Jde to, jasně. Jako studijní problém v administraci linuxu - super. Ale v
reálu je to strašlivej pytel práce a testování - to ze mně mluví vlastní
bolestná zkušenost. Pokud chcete třeba jen antivirovou kontrolu příchozí
pošty a webového obsahu .... nemluvě třeba o filtraci obsahu webu pro
děcka,....  A to jsou vcelku běžné požadavky na domácí síť.... Nakonec na
tom necháte ruce i hlavu a uprchnete k firewallovým distribucím. (Jako já.)
:-)

S pozdravem

--
Ing. Leoš Houser, jednatel