GFS2 nad drbd

Zdenek Mazanec konference na betateam.com
Středa Leden 20 09:11:52 CET 2010

Dne 20.1.2010 0:28, Slávek Banko napsal(a):

> Předpokládám, že sdk2 a sda2 jsou oddíly v drbd?
Ano.

> V tom případě by mně ale
> překvapovalo, že i přes aktivní drbd nad nimi je dovolí číst.
Vite, ze nad tim jsem se jeste nikdy nepozastavil? Nenapada me duvod,
proc by to nemelo jit.

> Filtr v
> lvm.conf máte upravený tak, aby vyloučit ty disky? Například:
>
>   filter = [ "r|/dev/sd[ak]2||" ]
Popravde jsem ty dve konkretni partisny vyloucene nemel. Ted mam, ale
vysledek je uplne stejny, jen zmizel jeden warning.

> Nezůstaly ty disky ještě uvedené v /etc/lvm/cache?
Bohuzel ne. To by bylo asi prilis hezke a snadne. Podle vseho to
fungovalo se starsim drbd (8.0.x), s aktualni verzi 8.3.x jsem zatim
nenasel nikoho, kdo by nad tim lvm slozil. I tu lvm partisnu jsem v
/dev/drbd1 musel delat fdiskem, jinak to neslo.
Zda se, ze se budu muset srovnat s tim, ze gfs bude primo v drbd a
nebude mezi tim lvm. Na prvni pohled to relativne funguje i kdyz musim
priznat, ze uplne klidne spani z toho nemam.

S pozdravem,
 Zdenek Mazanec