GFS2 nad drbd

Středa Leden 20 13:43:30 CET 2010

On Wed, 20 Jan 2010, Zdenek Mazanec wrote:

> Popravde jsem ty dve konkretni partisny vyloucene nemel. Ted mam, ale
> vysledek je uplne stejny, jen zmizel jeden warning.

Jaké varování? Podle původně citovaných hlášek tam bylo jednou
"Found...", dvakrát "Error..." a jednou "Aborting". A také tam bylo
/dev/sda2 na jednom uzlu a /dev/hdk2 (h!) na druhém, čili popsaný filtr by
byl nedostatečný.

V každém případě to vypadá, že zmatek plyne z toho, že každý uzel vidí PV
dvakrát: jednou přímo a jednou přes DRBD a zřejmě to mylně považuje za
multipathing a systematicky si k další práci vybírá špatné zařízení.
A je možné, že pouhá úprava filtru v lvm.conf nebude stačit, možná bude
potřeba VG deaktivovat a znovu aktivovat, nebo možná bude dokonce
nejlepší VG vytvořit úplně znovu (ve stavu, když už bude k PV
přistupovat jen přes DRBD).

> Zda se, ze se budu muset srovnat s tim, ze gfs bude primo v drbd a
> nebude mezi tim lvm. Na prvni pohled to relativne funguje i kdyz musim
> priznat, ze uplne klidne spani z toho nemam.

Řekl bych, že samotné (C)LVM fungování GFS nad DRDB nijak moc nepomůže (a
pokud se nebudou provádět nějaké reorganizace za chodu, tak ani neuškodí).
Problém je hlavně v tom, zda je DRBD schopno fungovat způsobem, který GFS
(a CLVM) očekává, tj. ekvivalentně s jedním sdíleným diskovým zařízením.

--
Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21st century edition /