GFS2 nad drbd

Zdenek Mazanec konference na betateam.com
Středa Leden 20 13:01:53 CET 2010

> V jakém pořadí jsou nahazovány služby clvmd a drbd?
> drbd musí jít před clvmd, jinak to zblbne.
Jasne, init skript drbd je upraven tak, aby drbd nabehlo co nejdriv po
siti. Navic cman/clvm/modclusterd/ricci/... se nahazuje rucne az kdyz je
jistota, ze drbd jede spravne.

> Předpokládám, že volgroup01 je udělána jako clusterová.
Ano.

> GFS2 přímo nad drbd je na tom o hubu úplně stejně, jak kdyby bylo nad
> lvm. Jen se trošku mění situace, pokud budete chtít zvětšovat za chodu.
> Víc o hubu je, zda máte správně udělánu detekci výpadku komunikace drbd
> uzlů, kudy chodí zamykání gfs (heartbeat od clusteru) a čím je uděláno
> vypínání/vyhazování chcíplého uzlu než to, zda je mezi drbd a gfs
> ještě lvm.
Tak to jste me trosku uklidnil. Drbd bezi po vyhrazem gigabitu primo ze
stroje na stroj, zadny switch. Sluzby clusteru bezi na jinem
(vyhrazenem) privatnim rozsahu uz pres switch. Na gfs se zapisuje jen
lokalne, jen oba nody soucasne. Fence je (a neni to human).

S pozdravem,
 Zdenek Mazanec