GFS2 nad drbd

Michal Dobes dobes na tes.eu
Středa Leden 20 10:35:11 CET 2010

Zdenek Mazanec napsal(a):
> (V tomto okamziku je VolGroup01 krasne videt na obou strojich v tom
> problem jeste neni, samotna volumegrupa tedy prosla).

V jakém pořadí jsou nahazovány služby clvmd a drbd?
drbd musí jít před clvmd, jinak to zblbne.
Předpokládám, že volgroup01 je udělána jako clusterová.

> Nasel jsem spoustu nestastniku, co jsou na tom stejne jako ja, ven z
> toho -co jsem nasel- nikdo netrefil. Zkousel jsem se na lvm vykaslat a
> nasledne gfs2 vytvorit prima na /dev/drbd1. To funguje. Otazka je, jak
> moc to je o hubu ;-) Asi docela dost.

GFS2 přímo nad drbd je na tom o hubu úplně stejně, jak kdyby bylo nad
lvm. Jen se trošku mění situace, pokud budete chtít zvětšovat za chodu.
Víc o hubu je, zda máte správně udělánu detekci výpadku komunikace drbd
uzlů, kudy chodí zamykání gfs (heartbeat od clusteru) a čím je uděláno
vypínání/vyhazování chcíplého uzlu než to, zda je mezi drbd a gfs
ještě lvm.

M.