Remote Access na vzdalene stanice

Jan Hrach jenda na yakumo.hrach.eu
Pondělí Březen 8 11:26:59 CET 2010

To víte, že to jde.
x11vnc - VNC server to allow remote access to an existing X session
Připojíte se přes SSH na cílový stroj a x11vnc dáte v parametru -auth soubor Xauthority běžícího X serveru. Bývá v domečku uživatele, na Ubuntu je tuším v /tmp.

Zmíněný problém s neveřejnými IP - vyberte si:
1) připojit stanici k Internetu :-)
2) SSH tunel na nějaký server, který k Internetu připojený je
3) zařídit jí IPv6 konektivitu (tunely fungují i za NATem), kde je dost adres pro každého