Re: Úložiště pro dokumentaci IT

Adam Pribyl pribyl na lowlevel.cz
Pátek Březen 12 15:01:52 CET 2010

On Fri, 12 Mar 2010, Miroslav Vancl wrote:

> Zdravím,
>
> Neporadil by mi někdo vhodnou volně dostupnou webovou technologii pro
> udržování dokumentace k IT systémům ?
> Měl by mít snadnou editaci textů, ideálně s použitím jednoduchých
> šablon, možnost vložení obrázků, revizní systém, přístupová práva,
> indexaci a/nebo rejstřík, ideálně s možností integrace databází s
> technologickými informacemi (DNS, LDAP a pod.) a s možností exportovat
> určité větve dokumentace do podoby lineárního dokumentu (třeba pdf).

Wiki tohle vsechno pro vas muze udelat. (Osobne preferuji dokuwiki -
snadna mala instalace, textove soubory (ma i SQL backend) a ma podle me
intuitivni syntaxy, narozdil treba od tracu nebo mediawiki). Nastaveni pro
DNS a LDAP do ni ukladame skriptem, cimz se stane "viditelne" a je to tim
i verzovano, ale nacitat ho z wiki je asi trochu neprakticke a pro vetsi
mnozstvi udaju nevhodne. Nevyhoda wiki je, ze je to proste uloziste,
kteremu dava logiku obsah a jak stranky pribyvaji bez valne kontroly a
zavislosti, hromadi se v ni duplicitni a zastarale udaje.

Jinak to co resite, resi spousta lidi - nekdo pro to pouzije nejake CMS,
nekdo drupal, jiny Joomlu nebo Django a doprogramuje si moduly na miru. To
je totiz zakladni problem - bud to je hotovy balik a pak vam presne nesedi
na to co potrebujete, nebo je to framework do ktereho musite investovat
nejaky cas.

Adam Pribyl