VPN pomocí SSH -w a změna routovaní

Josef Stengl ok1ced na nagano.cz
Pondělí Březen 15 17:13:21 CET 2010

Hezký podvečer dobrá duše,
    mám následujcí problém, který nějak nejsem sto pochopit, natož vyřešit.

Mějme stroj s WinXP a na něm běží jako virtuální počítač Linux, debian
stable (VD). Program pro virtualizaci VirtualBox jest.
Onen VD má rozhraní eth0 do okolní sítě.
Onen VD má virtuální rozhranní tun0 pro tunnel (vytvořeno před spojením).
Onen VD má neznalého správce :-).

eth0 má L_IP 10.....,  tun0 VD_IP 196 ... - jiné sítě.

Po startu je možno komunikovat s okolní lokální sítí přeze eth0, vidím svět.
Připojím tunel pomocí ssh -w ke vzdálenému počítači  (VR) (přeze proxy).
Jsem tam.
Ping na vzdálený počítač (VR_IP) funguje.

Otázka. Jak vytvořit default routu (nebo co se to má)  tak aby  veškerý
ostatní provoz šel  přeze VPN na  VR? To, že to musí fyzicky přeze eth0
vím, ale nevím, jak mu to říci virtuálně...

Tedy chci připojit VD k síti  VR, tak aby veškerý provoz (ne jen 192.
....), kromě L_IP... se směroval na rozhranní tun0.

Zkoušel jsem smazat default gw na eth0 a nahradit ji na tun0 (s
příslušnými IP), ale fungovalo to jen chvilku a pak se mi ssh spojení
(překvapivě :-) rozpadlo a nešlo znova navázat, dokud jsem default gw
nenavrátil zpět.

Pokud víte odpověď a je v ní něco jako arp, tak, prosím, pište pro blbé.
Děkuji moc.
ced